ترلانترلان، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

ترلان ملك جاني

عاشورا در روستای گی

1390/9/22 14:38
نویسنده : مامان مريم
1,070 بازدید
اشتراک گذاری

خانواده پدریم تو جاده چالوس یه روستا دارن به اسم گی ، نزدیک پیست اسکی خور .ما هر سال روز عاشورا می ریم اونجا.  خیلی با صفا و دنجه ... البته پائیز به بعد خیلی خیلی سرد می شه و برای تابستونها خیلی خوبه... روز عاشورا پدربزرگ بابام اونجا خرج دارن .. البته دیگه براشون یه رسم شده که همه اهالی از تهران یا کرج می رن اونجا تا عزاداری رو اونجا بر پا کنن... میگن هر روز از محرم صفر یه طایفه نذری می دن... ولی روز عاشورا همیشه آقا بهرام می ده.

این عاشورا دومین عاشورائی بود که من بودم و رفتیم ... پارسال خیلی کوچولو بودم ... من که حسابی بهم خوش گذشت ولی مامانم اینقدر منو پوشونده بود که به سختی می تونستم راه برم ،‌تازه آب دماغمم هم از سرما آویزون شده بود . اول رفتیم دسته روستا رو تماشا کنیم .. برف بازیی کردم که نگو .. دیگه دستام کرخ شده بود بعد تازه اوموقع فهمیدم چقدر سردم بوده و گریه کردم ...

 

 ناهار هم یه عالمه سفره پهن کرده بودن تو مسجد که جون می داد واسه به هم ریختن.. حتی مدادرنگیهایی که مامانم هم آورده بود واسه نناشی کفاف کار و نداد و منجر به یه سردرد واسه مامان جونم شد ...

ناهارمو موقعی که داشتم از صندلیها بالا می رفتم مامانم به یه مصیبتی بهم داد ... خودشم در حالیکه بشقاب به دست دنبالم بود ناهار خورد ... خلاصه اینکه چون مامانم کمک نداشت خیلی سخت گذشت بهش (سر بابام هم شلوغ بود پائین) ولی من بهم خوش گذشت و تو راه برگشت تخت گرفتم خوابیدم

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

نرگس
22 آذر 90 14:40
ترلان جوجو من تو جشنواره نی نی وبلاگ شرکت کردم اگه تونستی به وبلاگم سر بزن اگه از طرحم خوشت امد روز یک دیماه از طرف نی نی وبلاگ یه شماره اعلام می شه کد من 111 هست زحمت بکش و این کدو به اون شماره اس.ام.اس کن مرسی
مامان ناهید
24 آذر 90 18:11
خوش به سعادتت که پدر بزرگت یک روستا داره
مهتاب حسینی
28 مرداد 92 10:21
وای آره راست میگین ... اونجا خیلی خوبه ... منم پدربزرگم ماله ارنگن ... هرسال عاشورا اونجام و خیلی باصفاست